Dnes je moderné spomínať cloud v IT doméne. Zdieľanie zdrojov, a prístup k ním bez obmedzenia miesta a času… V doméne ľudských zdrojov je cloud tiež silnejúcim fenoménom. Má síce viac názvov a žiaden z nich nie je identický s cloudom, spoločne sa však prekrývajú. Myslím na outsorcing, na freelancerov, na nomadic workforce, agentúrnych pracovníkov… Otázkou však je, či existujú nástroje na ich riadenie, podporu a využívanie ich možností. Stačia bežné nástroje na správu zamestnancov (CMS)? Sú nástroje na riadenie kompetencií odpoveďou? Odpoveď leží niekde tam, vonku 🙂
Ak je konečná hodnota tovaru presne taká, koľko je ochotný zaň niekto zaplatiť, je konečná hodnota zamestnanca presne taká ako ho dokážeme využiť? Zhodnotiť, speňažiť, zrealizovať? A aká je hodnota manažérov, ktorí ich zhodnocujú, či nimi plytvajú?
Ťahajú Vašu firmu, pracujú nadčas, motivujú kolegov, inšpirujú manažérov a zákazníci ich milujú… Viete kto sú, a viete ako sa o nich starať? Dali ste im možnosť realizovať sa? Napríklad v roli doménového lídra, alebo experta, či guru? Alebo ich povýšite a nabijete v nich všetok entuziazmus?
Vzdelávanie ako zamestnanecký benefit funguje. Ak je vzdelávanie považované len za benefit, tak to už nefunguje. Vzdelávanie, skúsenosti a vedomosti sú súčasťou zlepšovania a inovácií, zvyšovania výkonu a zisku. Vzdelaný a uvedomelý pracovník je aj motivovaný a zapojený do tvorby pridanej hodnoty. Tu sú hlavné benefity, tu je motivácia. Certifikát a doklady o formálnom vzdelávaní sú už len milý bonus. Vzdelávanie je nástroj riadenia nie odmeňovania.
Podstatou nášho snaženia je aplikácia digitálnych sociálnych nástrojov na riadenie vedomostí, zvyšovanie kvality a inovácie. Najväčšou námietkou s ktorou sa stretávame je komunikačná kultúra rôznych generácií. Najdôležitejší a najvyššie postavený Boomers nemajú radi blogy, posty a commenty. Radi by využili svoj šarm a charizmu pri riadení projektu, tímov a ľudí. Millennials si zasa inak ako cez klávesnicu či touch screen ani nevedia predstaviť komunikáciu. No a keďže Boomers majú tú najväčšiu váhu, projekty digitálnej komunikácie majú chmúrny výhľad na úspešné nasadenie. Je však jedna oblasť, kde sa tieto dve generácie vedia stretnúť a byť si navzájom nesmierne užitočné. Generácia X aj generácia...
Ako sledovať, mapovať a riadiť informácie, ktoré nie sú štruktúrované, nemajú jednotný jazyk a kategorizáciu? A predsa je nevyhnutné ich porovnávať s štruktúrovanými dátami, dávať ich do súvislosti s KPI a s výstupmi z Quality managementu… Ja vidím cestu v sociálnom softvéri, v jeho schopnosti poňať vzťahy, hodnotu a kontext záznamov. Už len namapovať kontext k produktovej, procedurálnej a ku vzťahovej kvalite v organizácii.
Prajem Vám všetkým veľa nových a užitočných vedomostí, úspešné napredovanie v získavaní skúseností a veľký náskok pred konkurenciou vďaka znalostiam a inováciám. Váš tím VIRTA
Vždy ma bavilo pozorovanie. Tento krát ma dostala situácia v jednej malej, milej kancelárii. Aj keď v nej pracujú ľudia približne v rovnakom veku, každý z nich patrí do úplne inej generácie. Osoba prvá – vedúca patrí do generácie v ktorej je komunikácia neznámym pojmom a veci sa dejú silou valiacich sa termínov a tlakov zvonku. Druhá osoba – kľúčová patrí do generácie osobnej zodpovednosti, intenzívnej motivácie, ktorá nedopustí aby sa čokoľvek nedokončilo alebo odmietlo. Treťou je osoba z generácie ľahkého a éterického bytia, ktorá má motiváciu a snahu, ale bez riadenia sa stáva skôr brzdou a následne obeťou tohto...
Vďaka kríze sa čoraz častejšie stretávam s výmenou zamestnancov na rôznych roliach. Mnoho krát ide o rýchle, nepripravované riešenia. Aj keď noví manažéri dostávajú zaškolenia a zopár inštruktáží, skoro vždy sa zabudne na dve kľúčové oblasti. Prvou je prenesenie vedomostí pôvodného manažéra; teda uvedenie do jeho sveta súvislostí a neformálnych vedomostí a postojov. Druhou je premrhaná šanca ozdraviť prostredie, vzťahy a procesy nezaťaženou osobou, ktorá pozná kontext a má v rukách možnosti na zlepšenie. Ak prichádza zamestnanec zvonku, prenos neformálnych znalostí je kardinálny. Ak ide o vlastného zamestnanca, je kritická jeho príprava na funkciu, na práva a povinnosti a na...
Kvalitne pracujú ľudia len ak vedia čo majú robiť a ako. A zlepšujú len vtedy, ak vedia ako zlepšenie fixovať a vysvetliť zvyšku tímu. Riadenie kvality je vlastne iný pohľad na riadenie vedomostí. Aké jednoduché! A ako náročné na udržanie prirodzeného a vitálneho systému riadenia kvality a riadenia vzdelávania…